Med hjälp av artificiell intelligens utvecklar DIB nu lösningar som kommer att revolutionera stödet vi ger våra användare i deras arbetsvardag.
Läs mer om våra satsningar på AI nedan.
AI-assistent
Med utgångspunkt i vårt eget omfattande och uppdaterade innehåll skapar vi en AI-assistent som hjälper dig att få snabbare svar med källhänvisningar.
Samtidigt lägger vi stor vikt vid att ge dig en mer specialiserad och personlig upplevelse än vad en generisk «chatbot» kan erbjuda.
Lanseras 2025.
Hybrid sökning
AI-assistenter finns överallt. Och av god anledning.
Vi tror dock att den bästa upplevelsen är den du får med rätt kombination av AI- och traditionell sökning.
I ämnessupport
Vi har redan nu börjat använda AI i vår ämnessupport.
Under 2025 kommer AI att bli den första linjen i vår support, så att du snabbt kan få svar, men samtidigt har möjlighet att kontakta en av våra ämnesexperter om du inte är nöjd med svaret eller har ytterligare frågor.
I arbetsflöde
Dokumentmallar och dynamiska checklistor effektiviserar redan ditt arbetsflöde.
Snart introducerar vi AI-drivna funktioner som gör att effektiviseringen tar ett ännu större kliv framåt.
Andra AI-projekt vi arbetar med
Vill du vara först med att testa?
I början av nästa år lanserar vi vår AI-assistent för beta-testning, så att vi kan säkerställa en tjänst av hög kvalitet och ett stöd som verkligen gör skillnad.
För att lyckas med detta behöver vi engagerade användare som vill bidra med värdefull feedback.
Som en del av Karnov Group deltar DIB i Nordens största satsning på juridiska AI-assistenter.
Det har redan gett resultat.
KAILA (Danmark)
KAILA lanserades i september i år och är en «legal AI-assistent» som hjälper danska jurister att skriva juridiska texter och utkast, samla in källor och argumentation samt sammanfatta och spara tid.
JUNO AI (Sverige)
JUNO AI hjälper jurister med analys, förståelse och argumentation inom komplexa rättsområden, så att man kan lägga mer tid på kundrelationer och strategi. Läs mer om hur Norstedts Juridik gör det: